dags för en uppdatering!

Då var det ett tag sen jag var här inne, så det är dags för en liten uppdatering..

Skolan: uppsatsen har skitigt sig lite, så blir ingen inlämning nu i juni, får bli i augusti istället. Måste ut och leta nya lag som vill ställa upp på min undersökning och jag hoppas verkligen på positivare svar denna gången.

Jobb: Blev visst inget jobb på TeamSporta i Halmstad i sommar. Blev bara att de ringer vid behov och det räcker inte riktigt för mig. Har ju tyvärr en hyra att betala hela sommaren och vill gärna ha lite pengar att leva för också.

Så som tur var fick jag tider på Löplabbet i sommar. Fördelen nu är att ajg kan välja och vraka lite när jag vill, då det inte finns några krav på hur mkt jag ska jobba, perfekt. Blir några veckor i tjejbutiken och några i city-butiken. Kör igång med tre dagar redan nmästa vecka. Ska försöka att inte ha fulla veckor utan försöka ha långhelger så det finns möjlighet att åka upp till Halmstad så mycket som möjligt. Mitt "hem" är ju ändå kvar där uppe.

Det är det jobbiga med att vara nere i malmö, alla mina saker är ju i Halmstad. Tog med ganska mkt kläder hit ner idag, men kom på att alla jobbkläder ligger i Halmstad. alla jobbskor och jobbyxor togs upp dit när jag fick jobb påå teamsportia, så nu måste jag snart upp och hämta hem mer saker. Nackdelen är dock att det inte finns plats för saker här i Malmö. Alla skåp är proppfulla här redan! Jag undrar hur jag fick plats med allt här innan.

Men ska se om jag kan möblera om lite här så jag får lite ro här. Behöver ett skrivbord så jag kan få pluggat lite och så jag har någon stans att ha min dator och alla böcker.

Så det är både positivt och negativt att vara nere i Malmö igen. Trivs i min lägenhet i halmstad, som för övrigt är en mkt fin stad, men samknar någon att dela mitt liv med där uppe. Och det har jag ju här nere. Så idag startade jag min vistelse med en löprunda med Ida och Jenny. Har nog aldrig tyckt det vara kul att springa, men det var det verkligen idag. Slog mina tidigare rekord och det är super att kunna snacka sig igenom sin löprunda! :)

Imorgon blir det en sväng till stan med Ida, jag behöver hitta en ny jacka. På fredag bär det av till Uppsala och SM i gymnastik. Ska bli fantastisk roligt. Massvis med gymnast och massvis med underbara m,änniskor. Det kan inte bli annat än toppen!

Det var allt för denna gången!!

// A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0