Halmstad bo

Hej!

Då var jag numera student och boende i Halmstad. Jag sitter nu i min halvt möblerade lägenhet/rum och fördriver tiden. Hade behövt ta upp böckerna men det finns ingen ork idag. Jag hoppas det bli annorlunda imorgon. Ska jag hänga med på denna kursen måste jag verkligen läsa. De andra verkar ha haft en grundkurs i allmän psykologi i sin A-kurs och det har inte jag haft. Så detta är någon form av fördjupning vi har nu. Och jag är helt på noll! Men det ska väl lösa sig om jag bara lägger manken till.

Dagen har väl gått ganska bra.
Började 8.00 med ett litet kursintro. Vi var väl lite över 20 stycken studenter, varav jag var den enda som var ny student på Halmstad Högskola. Men inte fick jag någon mer info för det. Efter intron sa föreläsaren bara "sen ska vi vara i S3336". Okej!! Till slut hittade jag några andra vilsna själar som gick och letade efter salen. Då visar det sig att det finns ingen sal vid detta namn utan det var visst i R3336 vi skulle vara i. Snacka om att känna sig helt vilsen.
Mellan 9-12 hade vi vår första riktiga föreläsning. Denna är om kognition och den har vi tillsammans med de som läser allmän psykologi. Så hur mycket folk som helst. Vi har redan fått en uppgift som vi ska göra 3 och 3, och vem ska jag göra det med?? jag känner ju inte en kotte...haha.

Efter föreläsningen fick jag min lägenhetsnyckel och åkte direkt dit och lastade av bilen. Sjukt jobbigt. hissen var sönder så jag fick snällt bära allt upp för trappan, dock bara 1,5 våning. Men det kändes i armarna ändå!

Sen försökte jag få lite ordning på alla saker. Skulle börja bygga ihop mitt matbord, men så visade det sig att jag inte hade någon skruvmejsel. Så jag fick ta en runda till stan och köpa mig en. Så mitt första inköp i Halmstad var en burk med skruvmejslar. Hur mkt kommer jag använda dom sen??? (inget). Men nu sitter jag här och har inte mkt och göra. Eller borde plugga men har ingen lampa så här e lite mörkt. Får försöka köpa en ny glödlampa imorgon så jag kan få något gjort imorgonkväll.

Lite bilder från lägenheten:

Innan:                                                                                               Efter:

        
                       Flyttlass 1                                       Lilla sänghörnan (just nu en luftmadrass)
                                                                              
                                                                       Kökshörna/Plugghörna (korset på vägen ska målas över)


Resten av möblerna får jag förhoppningsvis upp på måndag. Väntar på en soffa och min riktiga säng.

På torsdag åker jag ner till Malmö igen och stannar över helgen.

Dags att försöka plugga lite i alla fall. Måste skriva om mina anteckningar för jag kan lova att man fick skriva så fingrarna glöd idag. Det funkar inte riktigt som på Malmö Högskola då man fick föreläsarnas power point innan föreläsningen så man kunde flöja med på de papprena. Här anteckade läraren typ ingenting, så det var bara att försöka skriva ner så mycket så möjligt av det han sa. Men det var en bra föreläsare i alla fall!

Hörs!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Trevlig blogg =)

Spana gärna in min och svara på frågan i mitt senaste inlägg.

2009-01-20 @ 19:42:37
URL: http://sannawiberg.blogg.se/
Postat av: Sandra

Tja! Det verkar ju som du kommit in i de väldigt fort. Trodde de skulle vara lite lugnt i början. Lght ser bra ut. Ska komma upp o hälsa på när jag har tid : ) Puss

2009-01-20 @ 21:23:44
URL: http://sandraks.blogg.se/
Postat av: Cassandra

Hej tjejen! Det låter som du har det bra! Lägenheten ser jättemysig ut ;) Massa kramar!!!

2009-01-21 @ 21:45:44
URL: http://cassandrahalberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0