En tisdag i ny stad...!!

Då var det längesen jag skrev, ska se om jag kan bli bättre på det! :)
Det är nu en vecka sen jag begav mig till Halmstad och det känns bara bättre och bättre. Så tiden här uppe kommer nog att gå jättebra. Känns bara som vi har mycket att göra i skolan och jag är lite för dåligt på att ta tag i saker. Får se om jag får gjort mer denna veckan. Tentan närmar sig redan känns det som.

I helgen har jag varit hemma i Malmö och mest förberett mig för flytten av resten av mina saker. Lite rundor på ikea och andra liknande affärer. Men nu har jag nog saker så jag klarar mig ett tag.

I går gick det stora flyttlasset upp hit. Figge, Micke och Pappa hjälpte mig som tur var. När vi väl kom upp med alla saker hit var det  bara att sätta igång och arbete. Skåp skulle byggas ihop och lampor skulle sättas upp! Så fullt upp. Jag hann in ut på gympan här utan hade fullt upp med uppackning hela dagen. Och nu är här snart lite hemtrevligt till och med. Ska försöka ta lite fina bilder i dagarna och lägga ut, just nu är här lite för stökigt för att fotografera. :)

Igår gav jag mig ut på en liten cykelutflykt till Netto. Det tar väl egentligen högst 5 minuter att cykla dit om man tar den enkla vägen dit. Nu skulle jag försöka hitta inne bland villaområdena och jag kan ju meddela att jag kom helt fel. Jag hittade rätt till slut men jag cyklade en riktig omväg. Och inte bara på vägen dit utan även på vägen hem, haha! Men det är väl så man lär sig hitta. Hoppas jag i alla fall!

Idag har jag först varit på föreläsning. Vi hade en ny föreläsare (ny för mig) och han var riktigt hemsk. Seg och skrattade åt sig själv hela tiden. Så tre timmar kändes RIKTIGT långt. Sedan bar det hemåt för att få i sig lite lunch. Därefter tog jag mig ut på första löparrundan på länge. Och den blev lite längre än planerat eftersom jag inte hittar här i Halmstad som sagt. Men jag hittar nya vägar varje gång :)
Efter det blev det en runda i stan för lite shopping, men blev inte så mkt handlat men jag fick fönstershoppat lite i alla fall. När jag kom hem var klockan mycket och ingen ork för att ta upp böckerna fanns. Blev lite middag istället och nu har jag precis suttit en timme men dagens anteckningar. Borde läsa ett antal 100 sidor också men får se om jag orkar det nu efter handbollen.

Imorgon är det föreläsning som gäller, komma igång med ett grupparbete, gympa ute i HFG och sedan kommer Figge på kvällen :) Han hade visst fotbollsledigt nu i tre dagar så han kommer upp och håller mig sällskap. Underbart trevligt med lite besök.

Annars i veckan är det fullt upp.
Skola på torsdag och sen åker jag och Ida upp till Stockholm på Ungdomsrådsmöte fredag-lördag. Och på söndag vet jag inte hur jag ska hinna med allt som ska göras. Flöjtlektion, träning, kalas och försöka hinna ta sista tåget upp här igen så jag är uppe till mändagens föreläsning. Och så borde jag som sagt plugga lite! Men skönt att känna att man lever.

Har fått klagomål över mina felskrivningar, så jag hoppas det ser bättre ut i detta inlägg. :)

Dags för lite fokusering på handbollen.
Hörs!







Kommentarer
Postat av: Malin

Oj, du har verkligen fullt upp, som vanligt i Ankans liv, hihi!!=)

Va skönt att du börjar trivas, det är ju inte så konstigt ifall det tar lite tid.



Ha en underbar vecka!!

Kram witte;)

2009-01-27 @ 21:37:33
URL: http://witte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0