Egypten

Då sitter vi på Alis restaurang/bar iHurghada, Egypten.Halva resan är avklarad och vi lever fortfarande. :)

Vi solar för det mesta, och äter en massa. Solar på dagarna och åker in till stan och träffar Ali (figges kompis). Väldigt trevligt än så länge. Det är tur vi har Ali så han kan berätta vad som gäller och kan rekommendera ställen för oss. Dock finns det en del saker jag snart spyr på...alla dessa jäkla inkastare... Fy fan.. tar flera minuter och komma ner till stranden på morgon, och ännu värre är det inne i centrum. De blir äckligt arga på en när man inte tar sig tid att gå in i deras affär och tittar. Uscchh!!

Och solat har vi gjort nu i tre hela dagar...och ingen färg verkar vilja visa sig på vår kropp. Idag körde vi utan solkräm och ingen skillnad för det. inte på mig i alla fall. figge har väl bränt sig lite. Men ändå märkligt det ine är mer med tanke på hur varmt det är i solen.

Imorgon ska vu ut med båt. Jag ska snorkla och figge och Ali ska dyka. Vi låg och snorklade lite utanför stranden idag och det är helt otroligt vad mycket fina fiskar det finns bara 20 meter från strandkanten. Ska bli kul att se imorgon hur det är ute i havet. Instruktören är svensk och han trodde vi skulle få se delfiner imorgon. Så det skulle ju vara något alldeles extra.

Ali och Figge fördriver just nu tiden vid biljardbordet och jag här vid datorn, haha!! Ska bli tidig kväll idag, ska vara utanför restaurangen halv åtta imorgon bitti. Få hoppas vi kommer upp imorgon.

Ska se om jag kan lägga ut lite bilder här också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0