vad ska man svara?

Hej!

Idag skulle varit en dag full med studier men som vanligt så blev det inte mycket gjort.

Började med att jag gick till ett café som Marcus, en kursare, rekommenderade för att plugga. Det heter Skånskan så chansen var stor att det var bra! Caféet var verkligen supermysigt. Gammal inredning med lite halvsnea väggar. Lite underligt och mysigt.

Efter bara en liten stund kom Marcus förbi och drack lite kaffe. TIden rann snabbt iväg och vi gick iväg för att äta lunch innan han skulle träffa en annan kursare för att plugga. Vi fick mycket god lunch pch sedan var det bara att traska hemåt för att göra ett litet bättre försök till att plugga. Inte för det blev så mycket här hemma heller, men lite i alla fall.


Datorn och böckerna framme!!

När vi satt och pratade idag frågade Marcus om jag hade några syskon. Hur svarar man på den frågan??

- "Jag har en storebror och har haft en lillasyster?"
- "Jag har en storebror"

Båda sakerna känns helt fel och svara. Visst jag hara bara en storebror i livet, men för mig själv har jag även en lillasyster. Men kan man säga att man har en lillasyster fast hon inte lever?
Jag måste nog säga att detta är en av de jobbigaste frågorna att svara på. Och vem frågar en sådan fråga? Jo människor man inte känner så väl och om jag säger att jag haft en syster så kommer det ju alltid en följdfråga. Inte för jag har problem att prata om det men känns bara som en tråkig sak att ta upp med människor man precis håller på att lära känna.

Så vad svarar man egentligen?


Imorgon väntar första heldagen med föreläsningar och sedan är det tåget ner till Lund för att ta en kvällsfika med Sandra, var längesedan vi träffades och snackade.

Sen i helgen är det inte mycket planerat. Bara ta plugg och träffa pojken :)

Dags att plockan undan och se om jag kan hitta sängen så jag får sovit i natt!!

Godnatt!




Kommentarer
Postat av: Ida Ståhl

Usch ja, det måste vara en tuff fråga! Fast jag tror att det är lika bra att bita i det sura äpplet direkt, fast visst det är väl inte det första man vill ta upp med nya bekantskaper! Fast även om hon inte lever så är och kommer alltid att vara din lillasyster!

Kram på dig

2009-02-06 @ 20:11:10
URL: http://idastahl.blogg.se/
Postat av: Malin

Va jobbigt, men jag håller med föregående kommentar, det är lika bra att säga som det är direkt även fast det kanske är lite jobbigt.

Kram

2009-02-07 @ 14:34:49
URL: http://witte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0